SAS Customer Intelligence 360 kullanıcılarına sunulan yeni pazarlama asistanı, üretken yapay zeka platformlarının pazarlama faaliyetlerinde etkin bir biçimde kullanılmasını sağlıyor. Pazarlama ve reklam sektöründeki SAS müşterileri, artık üretken yapay zekayı güvenle etkinliklerine entegre edebilecek.
SAS’ın faaliyetleri pazarlama olan müşterileri artık üretken yapay zekanın (generative AI) gücünden yararlanabilecek. SAS® Customer Intelligence 360, pazarlama planlaması, içerik oluşturma ve yolculuk tasarımı gibi faaliyetleri kolaylaştırmaya yardımcı olmak için artık üretken yapay zeka platformlarıyla entegre edilebiliyor. SAS müşterileri, pazarlama planlaması ve kitle oluşturmadan yolculuk tasarımına, kanala özel reklam öğesi geliştirmeden raporlama ve ölçümlemeye kadar müşteri ilişkilerinin yaşam döngüsünün tamamı için üretken yapay zeka becerilerini kullanabilecek.
Pazarlamacılar ve reklamcılar için yeni bir dönem başladı
Pazardaki diğer birçok tedarikçinin aksine SAS’ın üretken yapay zeka entegrasyon çözümleri, tek bir üretken yapay zeka modeli sağlayıcısına bağlı bulunmuyor. SAS’ın faaliyetleri pazarlama olan müşterileri, hangi üretken yapay zeka modellerini yapılarına entegre edip kullanacaklarını seçme esnekliğine sahipler. Müşteriler kendi üretken yapay zeka sağlayıcılarını geliştirebiliyor, OpenAI gibi popüler yapay zeka sağlayıcılarının modellerini ya da açık kaynaklı, özel modelleri kullanabiliyor. Ayrıca özel bir entegrasyon tercihinin çizdiği çerçeve içinde hangi yeteneklerin entegre edileceğini ve bunlarla nasıl etkileşime girileceğini, bunların nasıl eğitilip yapılandırılacağını ve pazarlama araçları kullanıcılarına nasıl tanıtılacağını da seçebiliyorlar.
SAS Martech Çözümleri Pazarlama Başkanı Jonathan Moran, “Üretken yapay zeka, müşteri etkileşimi pazarlamasına kendi tarzıyla giren heyecan verici bir yetenek. Bu teknolojiyi sorumlu bir şekilde kullanmak pazarlamacılara zamanlarını, kaynaklarını ve bütçelerini optimize etme gücü veriyor. Pazarlama ve reklamcılık sektörlerinde verimlilik ve etkinlik sağlamak SAS Customer Intelligence 360’ın varlık nedeni. Bu nedenle üretken yapay zekayı sorumlu, güvenilir, koruyucu kalkan gibi önlemlerle çözümlerimize entegre etmek çok mantıklı” dedi.
Benzersiz entegrasyon özellikleri
Üretken yapay zeka, pazarlamacıların pazarlama planları oluşturmalarına ve hedeflenebilecek yeni pazarlar ve kitleler tanımlayıp bunları oluşturmalarına yardım edebiliyor. E-posta veya tanıtım ya da iletişim metinleri gibi içerikler oluşturabiliyor. Kişiselleştirilmiş hedefler için etkileşim faaliyetlerine hangi demografik, psikografik, davranışsal ve coğrafi değişkenlerin dahil edileceği konusunda öneriler sunabiliyor. Öte yandan, eğer pazarlamacı metin veya görsel yönerge ya da önerilerinden memnun kalmazsa, bu bilgileri düzenleme yetkisine sahip bulunuyor. Sonuçlar oluşturulduktan, onaylandıktan ve etkinleştirildikten sonra ölçümleme, raporlama ve kurum genelinde demokratikleştirme de mümkün.
Platformun çekirdek niteliğindeki entegrasyon yeteneklerinden bazıları şunlar:
- Yeni kampanya stratejileri üzerinde beyin fırtınası toplantıları yapmak için SAS platformu aracılığıyla büyük dil modeli (LLM) sağlayıcılarıyla entegrasyon.
- Hedeflenen kitleleri oluşturabilmek için doğal dil uygulamaları.
- Özel modelleri ve bilgi kümelerini kullanarak içerik üretimini hızlandırma.
Sorumlu pazarlamanın bir bileşeni olarak üretken yapay zeka
Gartner’ın “Predicting How Major Trends Will Shape Marketing’s Future” (Önemli Trendlerin Pazarlamanın Geleceğini Nasıl Biçimlendireceğini Tahmin Etmek) başlıklı yeni raporuna göre, kurumsal pazarlama yöneticilerinin %70’i 2025’e kadar pazarlamada etik yapay zeka için hesap verebilirliği en önemli endişe kaynaklarından birisi olarak görüyor. Aynı rapora göre, kurumsal pazarlamacıların %80’i 2027’ye kadar yanlış bilgi ve sahte materyallerle mücadele için özel içerik fonksiyonu edinecek.
Moran, “Bu veriler pazarlamacıları güçlendirmek için güvenlik, doğruluk ve dürüstlük ilkelerini göz ardı etmeden üretken yapay zeka gibi teknolojilerin kullanılmasının hem günümüzde hem de gelecekte işletmeler için en önemli konu olduğunu ortaya koyuyor” dedi.
SAS Customer Intelligence 360, SAS Data Ethics (Veri Etiği) platformunun yönergelerine ve rehberliğine çok sıkı bir şekilde uyumlu bulunuyor.
SAS’ın üretken yapay zeka teknolojisini pazarlama faaliyetlerine güvenli ve sorumlu bir şekilde katılma stratejisinin temelleri şu 3 başlıkta toplanıyor:
- Veri gizliliğine öncelik vermek: Hassas şirket ve müşteri verileri modellerle paylaşılmamalıdır.
- İnsan tarafından yapılan gözetimi sürdürmek: Yapay zeka tarafından üretilen içerik her zaman insanlar tarafından incelenmeli ve onaylanmalıdır.
- Yorumlanabilir ve şeffaf çıktılar oluşturmak: Bir yapay zeka algoritmasının sonuçlarına ve tavsiyelerine nasıl ulaştığı pazarlamacılar için her zaman açık olmalıdır.
SAS Hakkında
SAS analitik alanında liderdir. SAS, yenilikçi yazılım ve hizmetlerle dünyanın her yerinden müşterilere veriyi zekaya dönüştürmeleri için destek ve ilham verir. SAS, dünyadaki müşterilerine “THE POWER TO KNOW” anlayışıyla hizmet vermektedir.
SAS ve tüm diğer SAS Institute Inc. ürün veya hizmetleri ABD ve diğer ülkelerde SAS Institute Inc.’in tescilli ticari markaları veya ticari markalarıdır. ® işareti ABD tescilini gösterir. Diğer marka ve ürün adları ilgili şirketlerin ticari markalarıdır. Telif Hakkı © 2019 SAS Institute Inc. Tüm hakları saklıdır.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı