Aile ve Toplumsal Hizmetler Bakanlığı, Bakan Mahinur Özdemir Göktaş’ın da katıldığını duyurduğu bir çalıştay gerçekleştirdi. Çalıştayda, dijital bağımlılık konusu, oluşturulan “uzmanlar masası”, “çocuklar masası” ve “yetişkinler masası”nda ele alındı. Bağımlılık tarifleri, tahlil teklifleri ve dijitalin sıkıntılı kullanımının gelecek projeksiyonunun değerlendirildiği çalıştayda, ayrıyeten çocukların dijital oyunlarla ilgili motivasyonlarını anlamlandırmaya çalışıldı, çocukların oyunda geçirdikleri mühlet, motivasyonları ve oyunlarına eşlik eden süreçler de ele alındı.
“ÇOCUKLAR TELEFONLARINI ELİNE ALMADIKLARINI KENDİLERİNİ BOŞLUKTA HİSSEDİYOR”
Çalıştayın sonuçlarına yönelik hazırlanan ön raporda, dijital oyunlardaki güçlü karakterlerin çocukların üzerindeki tesirleri tabir edildi.
Rapora öne sürdüğüne nazaran, çocuklar bu karakterlerle kendilerini özdeşleştirirken oyunlarda güçlü, karanlık yahut tüm silahları ustalıkla kullanabilen figürleri seçerek kendilerine itimat ve cüret kazandırdıklarını belirtiyor. Çocukların bir kısmının bu karakterlerin gücüne sahip olmayı arzuladıklarını tabir ettiği argüman edilen raporda, çocukların oyun sırasında kendilerine yeni bir kişilik oluşturduklarını hissettiği yazıldı. Oyun bittikten sonra ise çocuklar toplumsal bağlantılarında zayıflama ve toplumsal izolasyon yaşadığı ileri sürüldü.
Raporda ayrıyeten çocukların tamamının dijital araçların aileleriyle vakit geçirmelerine mani olmadığını belirttiği lakin telefonlarını eline almadıklarında kendilerini bir boşlukta hissettiklerini, ıstırap ve güvensizlik duygusu yaşadıklarını söz ettikleri ileri sürüldü.
Bakanlığın açıklamasına nazaran, çalıştaya yönelik kıymetlendirme süreçleri devam ediyor. Elde edilen sonuç ve tekliflerin yeni bir çalıştayda ele alınması planlanıyor. Kamu kurumlarının temsilcilerinin katılacağı kelam konusu çalıştay yıl sonuna kadar yapılacak.