Verilere nazaran, AB ülkelerinde yeni araba satışları geçen ay 2023’ün tıpkı ayına nazaran yüzde 18.3 düşerek 643 bin 637 adet oldu. Bu periyotta, AB üyesi ülkelerde satılan yeni arabaların yüzde 33.1’i akaryakıtlı, yüzde 31.3’ü hibrit, yüzde 14.4’ü elektrikli, yüzde 11.2’si dizel, yüzde 7.1’i şarj edilebilir hibrit ve yüzde 2.9’u öbür yakıt tiplerinin kullanıldığı araçlar olarak belirlendi. Geçen yılın tıpkı devrinde elektrikli arabaların toplam satışlardaki hissesi yüzde 21 düzeyindeydi. Elektrikli araba satışları ağustosta geçen yılın birebir periyoduna nazaran yüzde 43.9 düşerek 92 bin 627 adet olarak gerçekleşti.
VW KÜMESİ LİDER
Yeni araba satışları ağustosta geçen yılın tıpkı periyoduna nazaran Almanya’da yüzde 27.8, Fransa’da yüzde 24.3, İtalya’da yüzde 13.4 ve İspanya’da yüzde 6.5 azaldı. Öte yandan, ocak-ağustos periyodunda toplam satışlar geçen yılın tıpkı periyoduna kıyasla yüzde 1.4 artarak 7 milyon 180 bin 492’ye ulaştı. Üreticilere nazaran, ağustos ayında AB’de en fazla yeni araba satışını 179 bin 41 araçla Volkswagen Kümesi yaptı. Volkswagen Grubu’nu, Stellantis Kümesi izledi. Peugeot, Fiat, Citroen ve Opel üzere markaları bünyesinde barındıran Stellantis Kümesi, 92 bin 667 araba sattı. Renault Kümesi, 64 bin 392 yeni arabayla üçüncü, Hyundai Kümesi ise 56 bin 450 yeni arabayla dördüncü sırada yer aldı.
ACİL HAREKET ÇAĞRISI
Avrupa otomotiv sanayisi, elektrikli araçlara olan talebin azalmasına karşı acil aksiyon davetinde bulundu. ACEA’dan yapılan açıklamada, “AB’de elektrikli arabaların pazar hissesinin daima olarak küçülme eğilimi, sanayi ve siyaset yapıcılara son derece kaygı verici bir ileti gönderiyor” tabiri kullanıldı. AB kurumlarının arabalar ve minibüsler için 2025’te yeni karbon amaçları yürürlüğe girmeden evvel acil önlem alması talep edilen açıklamada, kesimin sıfır emisyonlu araçların üretiminde gerekli artışı sağlamak için gerekli şartlardan mahrum olduğu bu alanda adım atılması gerektiği kaydedildi.