Pazaryerlerinde yurt dışına en çok satış yapan ülkelerden biri olan Türkiye’de, teşebbüsçüler üretimini kısa müddette global arenaya çıkarabiliyor. Bilhassa meskende kendi emeğiyle üretim yapan kesim için büyük bir gelir kapısı haline gelen e-ticaret platformları, süratle artan çıkarlar sayesinde üreticilere işlerini büyütme imkanı sunuyor. Bilhassa el üretimi ve kişiselleştirilmiş takılar, parti süslemeleri, düğün davetiyesi, el üretimi giysiler, mesken üretimi banyo eserleri ve ahşap eserleri yurt dışından değerli talep görüyor.
E-ticaret platformlarında meskende yahut atölyesinde ürettiği ya da ürettirdiği, fabrikasyon olmayan yepyeni eserlerle ayda binlerce adetlik satış yapan Türk satıcılar bulunuyor. Bütün dünyaya satış yapabilme imkanı sayesinde e-ticaret hacmi de süratle artış göstermeye devam ediyor. Milyonlarca müşterinin, alışveriş denildiğinde birinci aklına gelen e-ticaret platformlarında satıcı sayısı artsa da ağır talep yeni iş kollarının doğmasını sağlıyor. Türkiye’deki KOBİ’lerin yüzde 25,3’ü e-ticaret yaparken yüzde 19’u ise önümüzdeki periyotta e-ticarete başlamayı planlıyor. Lakin e-ticaret yapan KOBİ’lerin sadece yüzde 4,1’i e-ihracat ile uğraşıyor.
2022 yılında Türkiye’nin e-ticaret hacmi 800 milyar lirayı aşarken, iç pazarda ise e-ticaretin genel ticarete oranı yüzde 18,6’ya çıktı. Süratli büyümesini sürdüren bu pazar sayesinde birçok işletme satışlarını artırdı. E-ticaret yapan işletme sayısı 600 bine yaklaşırken, geçtiğimiz yıl işletmelerin yüzde 80’i sadece 1, yüzde 20’si ise 2 ya da daha fazla pazaryerini tercih etti. 2022’de bir evvelki yıla nazaran siparişler yüzde 43 artış gösterirken, e-ticarete yönelik dayanaklar sayesinde bölgesel faaliyet gösteren birçok firma, yaşanan dijital dönüşümü kendisi için avantaja çevirme yarışına girişirken, bu sayede global pazardaki talepleri de yakından takip edebilme imkanına kavuştu.
Ticaret Bakanlığı’nın öncülük ettiği programlar aracılığıyla, şirketlere 27 milyon 149 bin TL, e-ihracat konsorsiyumlarına 81 milyon 447 bin TL, perakende e-ticaret sitelerine 81 milyon 440 bin TL, pazaryerlerine 81 milyon 400 bin TL, B2B platformlarına 7 milyon 239 bin TL meblağında teşvik sunuldu. Ayrıyeten KOSGEB tarafından, hem e-ticaret hem de e-ihracat alanındaki firmalara özel programlar sunuluyor.