– Yeni mali yıl sonuçlarınızı kıymetlendirir misiniz?
Yeni mali yılımızın Nisan-Haziran 2023 devrini kapsayan birinci çeyrek sonuçlarına nazaran, servis gelirlerimiz 9.2 milyar TL olarak gerçekleşti. Taşınabilir abone sayımız 25.2 milyona, sabit genişbant abone sayımız 1.4 milyona ulaştı. Vodafone Yanımda ve Online Self Servis üzere dijital kanallarımızı kullanan aylık faal müşteri sayımız 17 milyona ulaşırken, bu müşterilerimizin aylık toplam etkileşimi 438 milyonu aştı.
Bu periyotta dijital servis şirketi olma yolunda da değerli gelişme kaydettik. Her Şey Yanımda online alışveriş platformumuzda toplam satışlar 5.4 milyonu geçerken, platformumuzun ziyaret edilme sayısı 188 milyona yaklaştı. Yeni jenerasyon taşınabilir finans tahlilimiz Vodafone Pay’in eserlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı ise 4.7 milyona ulaştı. Bine yakın farklı süreç yapabilen şahsî dijital asistanımız TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 9.4 milyona, aylık sohbet sayısı ise 37 milyona yükseldi.
– Dijital seyahat konusunda son periyotta ne üzere teşebbüsleriniz oldu?
ve işletmelerin ağır rekabet ortamında gayelerine ulaşmak için dijital dönüşümlerine öncülük eden bir marka olarak, kendi dönüşümüzü de gündemimize aldık ve “Dijital Satış Kanalları” konseptimizi uygulamaya aldık. Hayata geçirdiğimiz inovasyonlarla, işletme ve KOBİ’lerin fiziki satış kanalında yaşanan problemlerin önüne geçerken, müşterilerimizin memnuniyetini artırmayı hedefliyoruz. Bu paralelde “Dijital Satış Kanalları” konseptini devreye alarak, işletme ve KOBİ müşterilerimize “Dijital Danışman” tahlili ile anında müşteri danışmanlarına bağlanıp soru sormasına imkan sağlıyoruz. Böylece rastgele bir fiziki temasa gereksinim duymadan müşteri temsilcisine canlı bağlanma imkânı ile manzaralı görüşme ve sohbet seçenekleri, Vodafone’lu işletme ve KOBİ’lere sunulmuş oluyor.
ÇEVRİMİÇİ REHBERLİK
Pazarlama operasyonlarımızı dijitalde fark yaratan araçlarla zenginleştirerek, müşterilerimiz ile temaslarımıza akıl kattık. Bununla birlikte onların gereksinimlerine uygun eserleri kolay kolay önerebilecek hale getirmek için otomasyon aygıtımızla entegre olurken; kullanıcılarımızı rahatsız etmeden, işletme ve KOBİ’leri gerçek vakitte eser ve kampanyalardan haberdar etmeyi hedefliyoruz. Bunun yanında kurumsal müşterilerimizin gereksinim duyduğu eserleri rastgele bir fizikî etkileşime gerek olmadan büsbütün çevrimiçi olarak seçmesine rehberlik ediyoruz.
Yine, kurumsal müşterilerine uygulama üzerinden tarife görüntüleme ve ek paket alma hizmetleri sunarken, yapay zekâ takviyeli otomasyonumuzla da işletme ve KOBİ’lerimize gereksinim duyabilecekleri şahsa özel teklifler öneriyoruz.
– KOBİ ve işletmelere bu alanda ne üzere tahliller sunuyorsunuz?
Rekabetin süratle arttığı bir ortamda KOBİ ve kurumsal müşterilerimizin geride kalmaması ismine onları baştan uca dijitalleştirmeye itina gösteriyoruz. Bu paralelde maksadımız, vizyonumuza paralel olarak, telekomünikasyon dalında bir birinci olan büsbütün dijital satış seyahatini sağlamak. Bu gayeye ek olarak, beşere bağlı olma halini ortadan kaldırmaya, insan kaynaklı yanılgıları en aza indirerek yanlışlardan kaynaklanan maliyetleri düşürmeye ve müşteri tecrübesini daha da güzelleştirmeye çaba gösteriyoruz.
KÂĞIT İŞİ YOK
Projelerimiz ve iyileştirmelerimizle müşterilerimize şahsileştirilmiş bir web sitesi tecrübesi deneyim ettirmemizin yanında ayrıyeten; işletme ve KOBİ’lerimizin beklentilerine uygun teklif ve eserler sunarken, kurumsal müşterilerimiz eserlerimizi inceledikten sonra baştan uca dijital bir tecrübe ile taşınabilir sınırlarını satın alabilmelerine imkân sağlıyoruz.
Bu odakta, Vodafone olarak, dalımızda bir birincisi gerçekleştirerek kurumsal müşterilerimiz için uçtan uca dijital çizgi satın alma ve çizgi taşıma kanalını da açtık. Bu süreçte işletmeler rastgele bir ıslak imza olmaksızın e-devlet üzerinden mukavele imzalayabiliyor. Böylelikle KOBİ’lerimiz kâğıt işleri ile uğraşmadan, çizgisini basitçe taşıyabiliyor.
– Bulut teknolojilerinde yeni gelişmeler, açılım, proje var mı?
Vodafone Business olarak iş ortaklarımızın yeni muhtaçlıklarını karşılayabilmek için en gerçek tahlilleri uzmanlıkla kısa müddette hayata geçiriyoruz. Tüm teknoloji tahlillerini Bulut yapımızdan sunma vizyonumuz çerçevesinde projeler yapıyoruz. Özel Bulut, Genel Bulut ve Hibrit Bulut tahlillerimizi esnek, ölçeklenebilir ve kullandığın kadar öde modelinde müşterilerimiz ile buluşturuyoruz. Türkiye’de 4 farklı bilgi merkezinde, tüm dünyada 28 ülkede toplam 800 bin metrekare data merkezi alanı ile hizmet veriyoruz.
İş ortaklarımız uzaktan çalışma ve yönetme, iş sürekliliğini sağlama ve dataları sürekli inançta tutma üzere son periyotta ön plana çıkan tüm kurumsal gereksinimlerini Vodafone Bilgi Merkezi portföyündeki Data Merkezi & Bulut tahlilleriyle karşılayabiliyor. Bulut teknolojileri sayesinde işletmeler klasik sistem odaları yatırımlarından kurtuluyor, daima yatırım yapmak zorunda kalmıyor.
YEŞİL BİLGİ MERKEZİ
7/24 hizmet sağlayan özel müşteri danışmanları sayesinde iş ortaklarımız tüm süreçlerini verimli bir biçimde yönetebiliyor ve sıkıntılarını süratlice çözebiliyor. Altyapılarımız ve üzerinde konumlanan katma bedelli hizmetler için 250 bireye varan ehil yönetilen hizmet takımımızla müşterilerimize idare hizmeti sağlıyor, tıpkı vakitte heyetim ve geçiş projelerinde sertifikalı teknoloji danışmanlarımızla danışmanlık hizmetleri sağlıyoruz. Hizmetlerimizi servislere özel araçlar üzerinden 180’nin üzerinde metrik ile izliyoruz. Vodafone Bilgi Merkezi tıpkı vakitte operasyonlarında yenilenebilir güç tükettiğinden Yeşil Data Merkezleri sınıfına giriyor. Tüm data merkezlerimizde yüzde 100 yenilenebilir güç kullanımına geçtik
– Güvenlik odağında Vodafone olarak hangi adımları atıyorsunuz?
İşletmeleri muhtaçlığı doğrultusunda, proaktif bir yaklaşımla yönlendiriyoruz ve onların siber güvenlik altyapılarının oluşturulması ve geliştirilmesi konusunda proje bazlı gereksinime yönelik tahliller sunuyoruz. Uçtan uca siber güvenlik tahlil vizyonumuz ile siber güvenlik tahlil portföyümüzü 4 ana aksiyon ekseninde oluşturduk; Ölç, Koru, Algıla, Karşılık Ver.
Bunlardan birkaçından örnek vermek gerekirse; Siber Güvenlik Operasyon Merkezimiz ve içinde yer alan uzman analistlerimizle birlikte işletmelerin 7/24 siber olaylarının izlenmesini, raporlanmasını ve gerektiğinde kuşkulu olaylarına müdahale edilmesini sağlıyoruz. İnançlı Erişim İdaresi, bir öteki deyişle PAM çözümümüzle işletmelerin yetkili hesaplarını inançta tutarak muhtemel bilgi sızıntılarının önüne geçiyoruz. Güvenlik Duvarı, DDOS Atak Tedbire ve öteki altyapı tahlillerimizle mümkün ziyanlı içeriklerin ve maksatlı siber ataklarının önüne geçiyoruz.
Bizim birebir vakitte bir bulut sağlayıcısı olarak en son amacımız müşterilerimizi IT, Network, Güvenlik dahil uçtan uca tüm operasyonlarını üstlenmek. Tekil sayacak olursak 150’den fazla eser paketi ile güvenlik hizmetleri sağlıyoruz. Lakin hiç teknik ayrıntıya girmeden söyleyebilirim ki en büyük ölçekteki firmaların tüm güvenlik altyapısındaki yönetilen güvenlik hizmetlerini sağlayacak projelere imza atıyoruz.
ENERJİ TÜKETİMİ AZALIYOR
– Sürdürülebilirlik alanında son devirde ne üzere çıktılar elde ettiniz?
Kendi operasyonlarımızdan kaynaklı sera gazı emisyonlarının azaltılmasının yanı sıra geliştirdiğimiz IoT tahlilleri ile müşterilerimizin iş süreçlerini daha verimli yöneterek güç tüketimini ve karbon ayak izini azaltmasına katkı sağlıyoruz.
990 BİN AĞACA BEDEL
Bugüne kadar müşterilerimize sunduğumuz IoT tahlilleriyle, yaklaşık 990 bin ağaç dikimine muadil olan 158 bin 552 ton karbondioksit salımına mani olduk. Örneğin Red Güç eserimizle, kurumsal müşterilerimize güç tüketimlerini takip etme ve yönetme konusunda yardımcı oluyoruz. Red Güç, klimaların uzaktan denetim edilerek istenen dereceye otomatik ayarlanabilmesi, iç-dış aydınlatmaların tek tuşla uzaktan yönetilebilmesi, geçmişe yönelik tüketimin görülebilmesi, reaktif güç takibinin sağlanması üzere pek çok işlevi olan, uçtan uca tasarlanmış bir IoT tahlili. Bu tahlilimiz 400’den fazla lokasyonda kullanılıyor. Red Güç ile her ölçekten işletmenin güç tüketimini yüzde 30’a kadar azaltıyoruz. Vodafone İş Ortağım, işletmeler için yakıt masraflarında yüzde 15’e varan oranda maliyet avantajını mümkün kılıyor.
DİJİTAL TARIM İSTASYONU
Tarım alanında Dijital Tarım çözümümüzle KOBİ ve işletmelerimizin tahlil ortağıyız diyebilirim. Bu hizmetimiz, temel olarak bir Dijital Tarım İstasyonu içeriyor. Bu istasyon, çiftçilere ziraî süreçlere dair sulama ve gübreleme vakit teklifleri sunuyor; toprak sıcaklığı ve nemine bağlı tohum ekim vakti öneriyor; gübreleme, ilaçlama, budama, hasat vaktine yönelik iş planlaması yapılmasına yardımcı oluyor.Bu tahlille, üretim ve kalitede en az yüzde 25’lik artış gerçekleştirilebiliyor, üretim maliyetlerinde ise yüzde 50’ye kadar tasarruf sağlanabiliyor.