ZF, bağlantılı ticari araçlar için akıllı yazılım çözümlerini tanıttı


İSTANBUL (İGFA) – Dünyanın en büyük otomotiv tedarikçilerinden ZF Friedrichshafen AG, daha akıllı, daha irtibatlı ve daha verimli ticari araç teknolojilerinin geliştirilmesinde yazılımın gücünü harekete geçiriyor. ZF’nin akıllı yazılım tahlilleri şasi teknolojileriyle entegre edilerek araç performansı ve güvenliği artırılıyor, böylelikle daha inançlı ve konforlu seyahat imkanı sağlanıyor. Otomotiv teknolojileri dijital entegrasyona gerçek yöneldikçe, akıllı ve kontaklı teknolojilerin öncüsü olarak yerini daha da pekiştiren ZF, toplam sahip olma maliyetini (TCO) düşürebilecek akıllı sistemlerin üretimini süratli ve uygun maliyetli bir biçimde gerçekleştirmek için küme bünyesindeki yazılım uzmanlığından yararlanıyor.

FRENLEME VE E-DRİVE SİNERJİ PROGRAMI

Aracın yavaşlamasıyla ortaya çıkan gücün araç üzerindeki bataryaların şarj edilmesinde kıymetlendirilmesi, elektrikli araçların menzilini efektif bir biçimde uzatılmasına ya da gerekli bataryaların boyutunun azaltılmasına yardımcı oluyor. ZF’nin Frenleme ve e-Drive Sinerji Programı, tam istikrar denetimi altında geri kazanımı optimize etmek için elektrikli aktarma organlarını ve frenleme fonksiyonlarını mevcut standartların da ötesinde optimize ederek verimliliği, güvenliği ve konforu artırırken toplam sahip olma maliyetini (TCO) azaltıyor.

Sistem, ZF’nin yeni kuşak AxTrax 2 dual ve CeTrax 2 dual elektrikli transfer tahlillerini, mBSP XBS gelişmiş fren sistemi ile birleştirerek, hızlanma ve frenlemeyi denetim etmede elektrikli tahrik eserlerinin marifetlerini kullanıyor. Bunu yaparken sistem, yerleşik bataryaları sürüş esnasında tekrar şarj etmek için güç geri kazanımını en üst seviyeye çıkararak aracın menzilini faal bir halde uzatıyor. Sistem ‘tek pedalla sürüş’ fonksiyonelliği de sağlayarak bilhassa arazi yahut kent içi sürüş üzere düşük süratli hareketlerde sürüş konforunu artırıyor. Ayrıyeten çekiş denetim fonksiyonunu de optimize eden sistem, lastik aşınmasını azaltarak ve kaygan tabanda araç performansını ve istikrarını artırarak gelişmiş kalkış yetenekleri sunuyor.

YAZILIMSAL FREN DİRENCİ

ZF, elektrikli araçlar için donanımsal fren dirençlerinin yerini alacak bir yazılım tahlili geliştirdi. Bu yeni yazılım fonksiyonu, makul şarj şartlarda bataryanın gücünü akıllı bir biçimde sınırlıyor. Pozisyon bilgilerini kullanarak rejeneratif frenleme ile geri kazanılan enerjiyi sürüşün başında iddia ederek bataryanın şarj esnasında daha verimli kullanılmasını sağlıyor. Sistem öbür tüm alanlarda batarya prize takıldığında büsbütün şarj olmasına imkan tanıyor.

Ağır ve değerli fren dirençlerine gerek bırakmayan bu yenilik sayesinde, güç verimliliği en üst seviyeye çıkarılırken tüm gücün sürüş için kullanılabilir hale gelmesi de sağlanıyor. Araç tartısının yaklaşık olarak 150 kg azaltılmasını sağlayan bu tahlil, şasi üzerindeki kullanılabilir hacmi de artırıyor. Sistem, sunucu-bulut tabanlı akıllı bir fonksiyonun verimliliği ve sürdürülebilirliği artırırken maliyet ve tartıdan nasıl tasarruf sağlayabileceğini de ortaya koyuyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir